Onze aanpak

Onze telefoontrainingen worden op maat gemaakt voor uw organisatie. De training is daardoor gerichter dan een standaard of open training en levert voor de deelnemers een directe herkenning op met de praktijksituatie. In overleg met de leidinggevende en de betrokken medewerkers bekijken wij van te voren welke vaardigheden zij al beheersen en welke extra aandacht nodig hebben. Op basis van deze gegevens ontvangt u vrijblijvend een trainingsvoorstel op maat.

Vaardigheden die aan bod komen zijn onder andere:

  • gespreks- en communicatietechnieken
  • klachtenbehandeling
  • telefonisch afspraken maken
  • servicegesprekken
  • emotionele vaardigheden
  • commerciële gesprekken
  • de regie van een gesprek in eigen hand kunnen houden
  • luistervaardigheden
  • gesprekken goed kunnen samenvatten
  • feedback geven

Naast theoretische overdracht krijgen de deelnemers te maken met veel praktische oefeningen, feedbacktechnieken, rollenspelen en bestaat de mogelijkheid dat er wordt ‘meegeluisterd’ tijdens de dagelijkse werkzaamheden. Medewerkers luisteren samen met de trainer/coach de gevoerde gesprekken terug.

Tevens kunnen we mysterie calls uitvoeren.

Een door BiboTrainingen getrainde medewerker voert niet alleen op correcte wijze een telefoongesprek maar kan nog meer betekenen voor uw organisatie: oppikken van bepaalde signalen, kansen aanvoelen en benutten.